neděle 8. září 2019

Na zelené vlně

Momentálně u mě vyhrává nakupování knížek a rostlin. Už vcelku delší dobu se snažím pěstovat si doma jakousi takovou mojí "little jungle". Větší radost mi udělá skvělý úlovek v podobě tchýnina jazyku či sukulentu než nové kabelky nebo bot. (No dobře, to možná trošku lžu, radost mi udělá i nezelená věc). Nicméně rostlinky v pokoji přibývají, kupuji je domů i do bytu v Olomouci a už pomalu nemám jediný stůl, polici, knihovnu či parapet bez zeleného přítele. 

Jelikož již dva roky píšu pro kulturní měsíčník Artikl, napadl mě malý experiment, a to napsat o knížkách pojednávajících o rostlinách. Nápad úplně nezapadal do konceptu časopisu, ale povedlo se a dostala jsem možnost prostudovat a napsat článek o knížkách věnujících se kytkám. Krásné propojení mých dvou oblíbených věcí.


Ihned mě napadly Pokojovky a Kvítka v bytě. Dlouhodobě jsem oba zmíněné koncepty sledovala a tajně doufala, že jednou mě někdo jejich knihou obdaruje. (I když knihou Urban Jugle bych také nepohrdla). Pokojovky se od Kvítek v bytě liší. Každá kniha je odlišná, ačkoli zmiňuje vcelku stejné rostliny, postupy i škůdce. Avšak forma, design, fotografie a celková skladba knih se liší a to je to skvělé. Obě dvě knížky jsem si zamilovala a stále do nich musím koukat a kochat se i si nechávat poradit.


Taky díky Veronice a Nikol (Kvítka v bytě) jsem pomalu postupně došla k tématu slowplant a nyní se jej snažím dodržovat. I když momentálně nemám takovou sbírku, abych mohla zcela hospodařit jen se svými vlastními kytkami, tak se snažím množit a řízkovat i své kamarády a omezit nákup rostlin v supermarketech a hobbymarketech. Ačkoli samozřejmě, každý musí někde začít a přiznejme si to, v Tescu nebo Bauhausu je pořídíte levněji. Ale jde o princip. V takovýchto obchodech nemáte záruku, že bylo o rostlinu dobře pečováno, že ji prodavačky něžně otíraly lístky od prachu a hnojily a zalívaly každou kytku přesně podle jejich specifických potřeb. Dobrý způsob jak začít, je navštívit pražský ateliér Pokojovek či ten brněnský od Kvítek v bytě, popovídat si s holkama o pěstování a následně si odnést tu pravou rostlitnu přesně pro vás. 



Žádné komentáře:

Okomentovat

Rostlinná džungle ve městě

Jedinečnost, láska, kreativita a umění. I těmito slovy bychom mohli popsat starost a péči o rostliny. Kniha Urban Jungle dodává inspiraci v...